Lite av varje

Hallå hej!

Helgen bestod av trevligt sällskap, fika med ena syster yster och hennes Kalle-karl på stan, tacobjudning i lill-lägenheten, biobesök och kaffedrickande på söndagen.

Har nu alltså lite sent omsider sett Män som hatar kvinnor och den var riktigt bra. Synd bara att jag så tydligt kom ihåg saker från boken trots att det var länge sen jag läste den, och att jag blev pinknödig ca en timme in i filmen. Då var det ju bara över en timme kvar...

Nu har nedräkningen börjat på allvar inför påsklovet, två dagar kvar och sen ska jag få åka upp till lugnet i stugan. Mat, påskgodis, fiskemästerskapet och kinaschack, here I come!

Imorgon stundar friluftsdag med eleverna. Hoppas, hoppas att det inte töar och blir överjävligt blött för då blir det inte kul... Och massor med fisk vill vi ha!

Önska oss lycka till!

P.s. efter ett litet inhopp i en ordinarie, svensk klass är jag alldeles förundrad över hur väluppfostrade och artiga mina elever är. Tror jag ska gå i uppfostringskurs hos somaliska och irakiska familjer så mina framtida barn också lär sig hyfs.

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Är faktiskt lite besviken över att inte jag också kan komma med till krutis...

2009-04-07 @ 05:11:17
URL: http://jagarjantan.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Ja, himla trist men du kan ju inte lämna gubben alldeles själv hela helgen... men vi kommer att saknar dig!

2009-04-07 @ 13:31:15
URL: http://lillemoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0