Tacksam.

Det finns mycket att vara tacksam över. Jag är tacksam över att vara född i Sverige. Jag är tacksam över min familj, pojkvän och alla underbara vänner. Tack för att jag är frisk, har människor runt omkring mig som bryr sig om mig och ställer upp när det behövs. Tack för min underbara farmor som lagar middag en gång i veckan till mig, systrarna och respektive, mina fantastiska farbröder och mina föräldrar som alltid finns där.

Jag är tacksam över att jag inte är ett afghanskt barn som tvingas bo i Roms kloaker utan någon vuxen till hjälp.
Jag är tacksam över att jag inte är så desperat i min flykt från mitt eget land att den enda utväg jag ser är att tända eld på mig själv.

Jag är tacksam över att få arbeta med så underbara människor som mina elever och deras familjer. Som trots så många olika umbäranden, livsöden och tragiska berättelser möter sina fröknar med ett stort leende varje dag och som modigt hanterar allt som ödet kan komma på att ställa i deras väg.


Kommentarer
Postat av: na

Glad påsk önskar jag er hoppas att solen vill skina på er i stugan ;;;Hälsn Carina

2009-04-07 @ 08:01:34
URL: http://www.fredsborgs.se
Postat av: Anonym

Fint och tänkvärt!

2009-04-08 @ 20:15:04
Postat av: Anonym

Fint och tänkvärt!

2009-04-08 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0