Being Human

Being Human är en engelsk serie som just nu visas på Svt. Den är riktigt bra och handlar om en vampyr, en varulv och ett spöke som bor tillsammans. Alla tre vill helst av allt vara som "vanliga människor" och kämpar med sina problem.
Men även om serien är bra, framförallt rolig, så är det vissa saker som jag inte kan låta bli att störa mig på.

Vampyren har till exempel inga problem med att vistas utomhus i solljus (även om han gärna har solglasögon och inte direkt är en solbadare) vilket ju är helt fel enligt all "fakta" som finns om vampyrer. Dessutom så har han valt att inte dricka blod och har inga problem med att äta och dricka vanlig mat även om avsaknaden av blod kanske gör honom lite svagare än vanligt. Men hallå! Han är ju vampyr! Blod är hela grejen! Det är helt enkelt inte logiskt... I serien True Blood har de iaf löst det så fiffigt att japanerna framställt syntetiskt blod som vampyrerna kan leva på och om de dricker blod från människor kan de ta lite åt gången och måste därför inte döda eller förvandla människan.

Varulven i sin tur är inte läskig utan mest lite komiskt ful vilket också irriterar mig. Nog tusan ska man väl kunna göra en läskig, trovärdig varulv år 2009? Alternativ göra så att varulven blir en jävligt stor och blodtörstig varg...



Nåja, det är ändå en bra serie och jag kommer att fortsätta följa den även om den har en del lösa trådar som borde fixas...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag har också sett några avsnitt av den serien och har stört mig på samma saker. Tycker inte att någon av de tre är speciellt övertygande... man borde kunna göra nåt häftigare.

Har däremot sett fyra avsnitt av True Blood, säsong 2! Mycket blod, mycket sex! Som det ska vara när vampyrer är med! Me like...:)

2009-08-03 @ 17:13:42
Postat av: Lillemor

Visst är det IRRITERANDE! Åh...när jag kommer hem till vma blir det till att ladda hem de avsnitt av TB som kommit... Låter härligt som du beskriver det!

2009-08-03 @ 23:19:09
URL: http://lillemoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0