Favoriter i bokhyllan

Om någon skulle vilja ha ett boktips så kan jag varmt rekommendera författaren Alice Hoffman. Hon skriver böcker som allt som oftast har en stänk magi eller övernaturliga inslag i sig men det jag älskar framförallt i hennes böcker är hur levande hon beskriver miljöerna och karaktärerna i böckerna.

Jag har några av hennes böcker på svenska men egentligen föredrar jag att läsa henne på engelska för att få ut det mesta av hennes prosa. Hon är också helt otrolig på att beskriva och berätta om kärlek.

 

"Sometimes the right thing feels all wrong until it is over and done with."

"There are some things, after all, that Sally Owens knows for sure certain: Always throw spilled salt over your left shoulder. Keep rosemary by your garden gate. Add pepper to your mashed potatoes. Plant roses and lavender, for luck. Fall in love whenever you can."

"Here's the thing about luck...you don't know if it's good or bad until you have some perspective."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0