Fult!

Kollade min mail och såg att Norton (ett antivirusprogram) förnyat min prenumeration på Norton. Det är väl helt ok egentligen och jag vill ju ha ett antivirus på datorn men det jag tycker är fult är att de utan att meddela först drar pengar direkt från mitt VISA-kort.

Det måste ju innebära att de sparar all info om mitt kort/konto för hur skulle de annars kunna dra pengar? Jag tycker nog inte att det känns helt ok, jag vill hellre få en faktura eller veta att om något dras automatiskt från mitt konto är det ett autogiro som jag godkänt och banken sköter.

Det här har också ställt till problem för mig förra året. Mitt ex köpte min relativt nya laptop när det tog slut och jag köpte en ny. Och inte tänkte jag på att jag köpt och installerat ett antivirusprogram på den dator han tog över... Så när jag såg att det dragits över 600kr från mitt konto från Norton visste jag ju inte vad jag skulle tro tills jag insåg vad som hade hänt. Tursamt nog kunde jag kontakta kundtjänsten på Norton och förklara situationen och att jag verkligen inte ville betala för ett program som fanns på en dator som inte längre var min.

Lång historia kort så vill jag inte att någon eller något sparar mina kortuppgifter på det där sättet. Känns väldigt otryggt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Snart och snart, men på söndag!

Va lika där så då handlade jag...

:)

2009-08-31 @ 17:41:42
URL: http://lope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0