Huvudvärk

Känner en viss huvudvärk komma smygande. Ibland vet jag inte om det är synd om mig eller mina elever men ibland gör (vissa av dem) mig alldeles galen! Trots att tre elever var borta och jag alltså bara hade sex stycken så är det vissa som konstant, konstant ska tjafsa.

"You crazy"
"Du elefant"
"Nä, du apa"
"Shut up"
"Hahahaha!"
"Varför du skratta?"

Och så håller de på fastän man säger till dem och först tycker de såklart att det är kul att reta varandra men rätt vad det är så blir någon av dem sur och då kommer istället:

"Fuck you"
"Du galen"

Medan jag:
"Nej!"
"Inte prata så!"
"Sitt på din plats"
"Ni får inte prata så!"
"Om inte du slutar så måste din mamma komma hit!"
"Det där är inte bra!"
"Prata svenska."

Idag är en sån där tröttsam dag. Efter att jag fixat klart med en massa saker så är det möte med Lärarförbundet och imorgon ska jag hinna med mina lektioner, informera i en svensk klass om flyktingar och träffa en lärare från Dikanäs som ska ha Sv2 med en elev från Kina. Tänka sig...en ensam elev... Vilken lyx!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0