Varför Twilight kanske är en bra ungdomsfilm men inte en vampyrfilm...

Twilighthysterin har helt flugit över mitt huvud trots att jag annars brukar ha lite koll på film, tv och annan skräpkultur så jag har inte läst böckerna men väl sett första filmen.

Utifrån vad jag hört och läst är Twiligtböckerna rätt harmlösa på så sätt att de är riktade till (framförallt) unga tjejer. Inte så mycket våld, blod eller sex utan mer trånande romantik och filmen är isf rätt lik böckerna.

För vem har egentligen hört talas om en vampyrfilm utan en enda droppe blod! Om jag minns rätt så fick man inte ens se skymten av vassa vampyrtänder heller...

Nej, istället för att falla för Twilighthysterin tänker jag fortsätta att hylla serien True Blood där de inte är rädda för att låta  såväl syntetiskt som äkta blod flyta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0