Watch out for Watchmen

I helgen hyrde och såg vi filmen Watchmen som är baserad på Alan Moores seriealbum. Kortfattade utspelar sig filmen i ett alternativt 80-tal där ett gäng superhjältar (som lagt av med "hjälteriet") börjar luska i vem eller vilka som börjat mörda pensionerade superhjältar.

Jag hade svårt att veta vad jag tyckte om filmen redan när jag såg den och vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker. Vilket kanske är ett bra betyg? Den var definitivt inte dålig, även om en del dialog kändes styltig och lite töntig, och den var supersnyggt filmad. Men...ja, jag vet inte riktigt. Däremot fanns det helt klart en del riktigt coola scener och repliker i den och det är tydligt att Moore INTE gillade USA:s president Richard Nixon...

 

Klart sevärd film i alla fall och ett måste om man gillar superhjältar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0