+ och - på nya jobbet än så länge

Vi börjar med de små fläckarna på solen:

- mitt klassrum är en fritidsgård kvällar och helger. Vilket ju gör det svårt att tex pynta och hänga upp elevarbeten och fina bilder...
- mitt arbetsrum är i en annan byggnad så jag bär en kartong fram och tillbaka flera gånger om dagen och med mitt minne lär jag ju glömma och förlägga saker precis överallt.
- aulan, matsalen och musiksalen ligger bredvid mitt "klassrum" så det blir minst sagt lite livat runt omkring ibland.
- inget av det eleverna i Sv2 jobbat med under hösten finns att titta på förutom små "fylla i böcker".
- det finns inga omdömmen om eleverna i Sv2.
- jag ska sätta betyg på en elev i år 8 nästa vecka och jag har träffat henne en gång...
- Hur ska jag lägga upp undervisningen i en grupp där jag har två små busiga 10åriga killar och sen lugna, mogna ambitiösa tonårstjejer?

Men det mesta är jättebra:
+ SFIn är väldigt bra uppstyrd.
+ SFIeleverna jobbar i böcker som jag är van vid sen tidigare (Mål).
+ Jag verkar ha bra, schyssta och engagerade kollegor.
+ Eleverna i SFI och Sv2 är jättehärliga!
+ Integreringen av nyanlända elever från förberedelseklass fungerar jättebra.
+ Eleverna i Sv2 ligger minst på mellannivå i Sv2, några på avancerad nivå.
+ Jag har fria händer i hur jag får lägga upp undervisningen.
+ Det verkar ordna sig med bilpool så jag kan samåka iaf två, tre dagar i veckan.
+ När vårterminen drar igång lär jag få vikariera mycket så jag inte bara jobbar 75%.
+ Alla elever och kursdeltagare har uppehållstillstånd vilket betyder ingen oro för min del över att elever ska försvinna eller avvisas.
+ Skolledning och kollegor är genuint intresserade av Sv2 och SFI och vill att allt ska gå så bra som möjligt för eleverna, inte bara att allt ska flyta på och ingen ska klaga...

Me love my new work! :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad härligt!

2009-12-03 @ 07:45:49
URL: http://lope.blogg.se/
Postat av: Kicki

Det negativa verkar ju ändå väga upp :) Du kanske behöver en assistent? ;P

2009-12-03 @ 08:25:28
Postat av: Lillemor

Men Kicki, det ärju bara sju minus och elva plus så plussidan väger ju tyngst än... ;) Njae, med 9 elever på SFIn (varav två fortf aldrig dykt upp) och 6 elever på Sv2 (varav en inte kommit än) så behöver jag inte assistans än... Hur så? Sliter eleverna ut dig? ;)

2009-12-03 @ 10:10:12
Postat av: Kicki

Ja dom sliter! Jag skrev ju fel... Det POSITIVA väger upp, skulle jag ju skriva!!! Och det skrev jag innan dagen börjat! hahahaa... Du gjorde ett bra val! :) Jag behöver semester!

2009-12-03 @ 14:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0