Suck.

Jag blir så less.

Det är så otroligt övertydligt att Sverigedemokraterna består av bittra, misstänksamma och trångsynta människor. Jag ska väl inte gå så långt som att säga att alla sverigedemokrater är rikspuckon för då vore jag väl lika snabb att övergeneralisera som dem men nog blir man trött på dem.

Vk.se kan man läsa att en av de personer som kandiderar till Umeås kommunfullmäktige ligger bakom ett främlingsfientligt brev samt skriver på en sajt med liknande innehåll.

Man kan kritisera invandringspolitik och integrationspolitik men att påstå att "alla invandrare är så här..." eller varför inte att "alla muslimer är si och så" ligger betydligt närmare rasism och främlingsfientlighet än att bara kritisera en politik...

Man upphör aldrig att förvånas över människor, i helgen fick jag höra en person säga att "muslimer är ett smutsigt folk", i veckan berättar nyheterna att SD skulle kunna få över 5% om det var val i år, och rasister kandiderar till fullmäktige.

Siffror, statistik och "fakta" kan ofta vrida och vändas lite hur som helst men det vore intressant att veta hur många som snackar illa om muslimer eller invandrare som egentligen bemödat sig om att lära känna någon från de grupperna. Jag har arbetat med flyktingar och asylsökande, unga och äldre, i snart två år nu och den stora majoriteten av dem har varit härligt folk precis som vilka andra. 

Men vem vet, Sverigedemokrater kanske är människor dem med men ibland undrar jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0