Filmer som berör.

Tänkte börja lista lite av mina favoritfilmer. Som start får ni två av de bästa filmer som har gjorts, och då menar jag verkligen att de är bland topp 10 någonsin.

Den siste mohikanen.

Dansar med vargar.


Inte nog med att handlingarna i filmerna är gripande och dramatiska, soundtracken är fantastiska och fotot otroligt.

Här är några citat från Den siste mohikanen:

Duncan: You there, Scout! We must rest soon, the women are tired.
Magua: No, two leagues, better water. We stop there.
Duncan: No, we'll stop in the glade just ahead. When the ladies are rested, we will proceed. Do you understand?
Magua: [speaking Huron] Magua understands that the white man is a dog to his women. When they are tired, he puts down his tomahawk to feed their laziness.
Duncan: Excuse me, what did you say?
Magua: Magua said... I understand English, very well.
___
Duncan: There is a war on. How is it you are headed west?
Hawkeye: Well, we kinda face to the north and real sudden-like turn left.
___

Dessa filmer borde vara obligatoriska för alla att se, och om ni absolut inte vill så kan jag se dem en gång till för att kompensera...

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Min favorit i den siste mohikanen filmen är Uncas...:)

2009-02-17 @ 23:59:15
URL: http://jagarjantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0