Gårdagens bio.

Biobesöket igår var:

The wrestler

Filmen handlade om Randy "The Ram" vars karriär inom wrestling gått spikrakt ned sen 80-talet. 20 år efter hans karriärs höjdpunkt är han ledbruten, trasig i både kropp och själ, bor i en trailorpark och trycker i sig steroider för att kunna fortsätta brottas. The wrestler har fått mycket bra kritik och Mickey Rourke som spelar huvudrollen är Oscars-nominerad. Men filmen var inte lika bra som jag hoppats på. Den var helt ok men deprimerande, Randys liv var så tragiskt och sorgligt. Dock kan jag förstå hypen kring Rourkes skådespeleri, det kändes som att man såg en dokumentär. Han var riktigt övertygande!

Nej, nu hoppas jag på nästa biobesök. Ska ju vara i stan hela sportlovet så jag har i alla fall tre filmer jag skulle vilja se:
  
Slumdog Millionaire                 Bolt                              Män som hatar kvinnor

Kommentarer
Postat av: Fia

Du är utmanad!

2009-02-23 @ 21:38:46
URL: http://fiabergqvist.blogspirit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0