Lite allt möjligt.

Har haft två omväxlande dagar. Först och främst är jag ombedda att utveckla om grannen. För att göra en lång historia kort så hamnade jag där tre gånger i följd för att:
* låna ut ett avrinningsredskap för mat (durkslag)
* hjälpa till att öppna ugnen
* hjälpa till att öppna ugnen en gång till

Som tack för detta har jag nu idag fått en matlåda i brevinkastet (dvs maten som tillagades igår i den strulande ugnen).
Och under de tre gånger jag var på besök hann många historier berättas. Uppenbarligen har han varit med i en motorcykelolycka för några år sedan och har problem med närminnet sen dess, han blev religiös efter olyckan och nu planerar han att bli trafiklärare istället för maskinförare (som han inte har något jobb inom nu). Dessutom VET jag inte helt hundra om han är min granne för han sa att han bodde i Malgovik och bara var där (i lägenheten alltså) som personlig kock och mekaniker. Men det var då ingen annan i lägenheten när jag var in....?

Mat-tjafset på jobbet fortsätter då det verkar vara stora problem med vilken mat eleverna tar av och inte. *suck* Idag fick jag samtal av den nya kostchefen men jag vet inte mer vad jag kan göra. Vi har satt upp namnlappar för maten, vi följer dem dit maten är, visar och berättar vad de ska ta för mat etc etc. MEN ibland hinner vi faktiskt inte med att "hålla handen" åt eleverna. Samtalet grusade också lite av mitt goda humör som jag hade efter:

*Den otroligt roliga pulkåkningen på skolans friluftsdag! Så himla skoj!

Så därför tänker jag bara tänka på den ikväll!

Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Tror jag vet vem din granne är :)

2009-02-06 @ 21:48:14
URL: http://jagarjantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0