Ännu ett kostymdrama

Jag är en sucker för kostymdrama! Ge mig lite stora klänningar, gärna peruker, överklass mot underklass, olyckliga uppgjorda äktenskap, lyckliga affärer, drama och intriger så blir jag glad. Gärna med "riktig" historisk förankring.

Så givetvis var jag ju tvungen att se The Duchess.

(Ett kostymdrama med Keira Knightley i huvudrollen, vilken ovanlig roll för henne... ;)

Inte det bästa kostymdrama jag sett men inte det sämsta heller. Man kan dock inte låta bli att bli berörd över hur pliktfyllt ett liv av det slaget kunde vara. Georgiana Cavendish, Duchess of Devonshire, levde större delen av sitt äktenskap i samma hus som sin make och hans älskarinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0