Ordinary day

Betalade räkningarna idag och försökte lägga undan lite pengar. Hah! Vilket skämt!
På semestern rök mina besparingar och nu ska jag försöka bygga upp dem igen plus spara till en resa till sportlovet... Vojne, vojne...

Min ständiga sparandestrategi verkar vara att lägga undan pengar och i slutet av månaden använda upp dem iaf.

Försöker intala mig själv att jag ska leva snålt nu i höst och spara, spara samt snåla.
Undrar dock hur det ska gå egentligen, särskilt om det nu blir så att jag köper en bil. Bilköpandet är jag dock väldigt kluven till. Det skulle verkligen spara mycket tid, som jag istället för att vänta på en buss kan tillbringa i Umeå med Jörgen, men jag är övertygad om att den dag jag köper en bil är dagen bilen väljer att dö.

Idag ska vi kanske fara ut till skulpturparken på Umedalen men det får gärna bli lite finare väder först. Annars blir det nog ett besök på bibblan och en bra bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0