Lång vecka, lång dag och en lång kväll.

*suck*

Känner mig inte helt på topp just nu. Har inte riktigt tid med allt.

I veckan har vi träffat flera nya elever som ska börja skolan på måndag och än är vi inte klara med inskolningssamtalen. Tänk att trots att samtalen bara tar cirka en halvtimme så är man helt yr i skallen efteråt. Idag kom jag knappt ihåg hur många samtal vi haft, med vilka och vad tusan hette de? Hur många Ali var det, hur tusan uttalar man Saif rätt, var det Alwan eller Halwan den där siste killen hette? Osv.

Förutom lektioner med de "gamla" eleverna så ska nästa vecka planeras klart vilket inte är tvärgjort då det ska startas upp en ny grupp, dessutom på eftermiddagen så det kommer att vara elever på skolan varje dag från 9 till klockan 15. Sen ska ju allt material rättas, kopieras upp, lämnas ut och anpassas till elevernas olika förkunskaper. Proven ska göras, temahäften ska ordnas, scheman för nya gruppen ska fixas och de "gamla" eleverna ska hjälpas med ditten och datten.

Sen har jag min fantastiska fonetikkurs att roa mig med på kvällstid efter jobbet. Ja, frivilligt åtagande jag vet, men lite kan jag väl få klaga? I eftermiddag kom jag hem med gruvlig huvudvärk, försökte sova en timme eller två efter maten för att orka med kursuppgiften men lyckades inte somna så nu är jag fast vid datorn. Samtidigt är jag ändå lite nöjd med mig själv då jag plitat ned i alla fall 1½ A4 på min uppgift.

Nu ska jag avrunda det här blogginlägget och surra med sötnosen min och sen krypa till kojs. Skönt....

Må gott!

P.s. Det är inte helt fel att fortfarande stå som favoritkund hos en tolk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0