Anledning till varför det är bra med åldersgränser på spel och lotto

Läste på Aftonbladet.se om engelska Callie Rogers som "lyckats" bränna 21 miljoner kronor på bara några år. År 2003, som sextonåring, vann hon nära 1,9 miljoner pund och nu är pengarna slut. Vad gjorde hon då för alla pengar? Jo, hon köpte silikonbröst, åkte på dyra semestrar, köpte bilar och såklart en himla massa droger. Känns tryggt att veta att hon under den här perioden också lyckades skaffa två barn...

Nu menar jag verkligen inte att alla 16åringar som vinner pengar skulle göra som henne men det finns anledningar till varför ungdomar inte blir myndiga förrän de är arton. Man är inte vuxen när man är sexton. Man fattar inte mogna, väl avvägda beslut och vet helt enkelt för lite om livet och allt vad det innebär för att hantera sådana summor pengar. För tusan man kan ju knappt lita på en sextonåring när det gäller något! Här kanske jag överdriver lite men idag när man ändå är lite äldre än tonåren så är det ganska underhållande att tänka på hur "vuxen" man tyckte att man var då och hur totalt omogen man ändå var. Och då ska det tilläggas att med tanke på allt som skedde i och med min familj under mina tidiga tonår så växte jag upp fortare än nödvändigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0