Festlig inbjudan

Idag upplyste en av mina elever om att jag och Kicki (och Jörgen när jag frågade) minsann skulle komma hem till henne på söndag. Då är det nämligen Eid al Fitr, en av de allra viktigaste och största muslimska högtiderna. Just nu är det ju ramadan, muslimers fastemånad och när den slutar på söndag blir det ett hejdundrans kalas med massa mat och presenter. Lite grann som vår jul fast av helt andra orsaker.

Ska bli väldigt kul!

Hon lät så gullig när hon sa det:
-Ja, du och Kicki komma till mig söndag! Och när jag frågade om Jörgen kunde följa:
-Ja, ALLA komma!

Så nu vet ni det, ni är alla välkomna!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hon är så gullig :) Ska vi ha med presenter?

2009-09-14 @ 16:17:39
Postat av: Lillemor

Hm...vet inte? Kanske en blomma och ett litet kort?

2009-09-14 @ 17:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0