Kommer ni ihåg?

En kultfilm, som vi inte hade hemma, men tittade på när vi besökte morfar och mormor brukade ge mig mardrömmar när jag var liten. Det fanns nämligen en jätteskrämmande demon/djävul i filmen som satte skräck i mig. Samtidigt tror jag att det bland annat är tack vare den filmen som jag har ett så stort intresse för fantasy än idag.

Filmen jag skriver om är självklart Legend som har en väldigt ung Tom Cruise i huvudrollen. Den handlar om Mörkrets Herre som vill skapa evig natt genom att döda alla enhörningar och gifta sig med en ung älvprinsessa och det blir Jacks (Cruises) uppgift att stoppa honom.

Jag har såklart, på äldre dar, köpt filmen och den är riktigt rolig att se. Nej, demonen är inte lika hemsk som den var förrut...


Kommentarer
Postat av: sannamamma

hmm... man får veta en del ibland nu som man inte visste då... ler Kram

2009-09-07 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0