Och jag grät mig till sömns alla dar..

för att jag inte fick vara en alv. För nog var de alldeles fantastiska! Jag tror jag var i tioårsåldern när jag och mamma åkte ner till Stockholm och jag hamnade på en serietidnings affär. Där hittade jag ett serialbum som jag genast la beslag på och sen var besattheten ett faktum.


Alverfolket (Elfqust) är en fantasyserie som handlar om ja, just det, alver. Serien skrevs av Wendy och Richard Pini och det har länge ryktats om en filmatisering. Mina favoriter var såklart de modiga och starka Vargryttarna medan jag inte hade mycket övers för det veka Solfolket, människorna var såklart tråkiga och trollen fula men vem som helst hade ju velat vara Vargryttare...

Serien gav ut i Sverige av Alvglans förlag och när jag fyllde tretton fick jag en prenumeration i present men det gick lång tid mellan gångerna innan man fick ett album. Efter ett tag gav jag upp och tänkte att det aldrig skulle komma några fler album (tror jag hade fram till nr fjorton då) men helt plötsligt damp det ner några album och jag fick fram till och med nr 17. Tyvärr slutade man sedan ge ut albumen på svenska och därför har jag aldrig läst hela serien.

Men går ni in på http://www.elfquest.com hittar ni alla album på engelska!

Åh visst ja, jo, det är en alv från Alverfolket som jag tycker att Jörgen påminner om... Haha, lite långt och tjockt hår och stora spetsiga öron så är det klart och betalt!

Kommentarer
Postat av: sannamamma

Nja... 10 år var nog till att ta i lite jag tror att du var nog inte mer än åtta/nio... och nog ville du bra gärna vara en alv ibland om kvällarna... ler

2009-09-09 @ 21:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0