Filmerna

Har nu sett alla tre filmerna och här kommer ett utlåtande om vardera.



Precious var ungefär som jag förväntat mig. Trots att jag visste om allt fruktansvärda som filmen handlade om blev jag ändå fruktansvärt illa berörd. Mådde så dåligt att jag kände att jag behövde "stänga av" känslorna för att klara av att se filmen. Några tårar kom det såklart i slutet. Sevärd men ändå väldigt jobbig. Ångrar nästan mitt val av film...



Vägen var lite för lång. Sen hade syster Lotta skrämt upp mig över att den skulle vara så otäck så jag satt mest på helspänn och var lite rädd hela tiden. Men den var inte så hemsk ändå. Värst var ju så klart kannibalismen, hujeda mig så läskigt! Men håller med syster Anna-Sara också. Det kändes som att det fanns en del "logiska" luckor i storyn. Inga levande djur överhuvudtaget men vips så fanns det visst en hund? Nja, tycker inte att den förtjänar den strålande kritik den fått och tror att boken är bättre...



Fish tank var för lååång. Och förutsägbar! Mot slutet spolade jag för att jag kände mig lite less, ville ju ändå veta vad som skulle hända till sist men mycket hade man redan räknat ut. Klart han var en slemmis, klart dansuttagningen rörde strippning etc etc...

Det värsta med filmerna var nästan att Jörgen skulle haft rätt om dem! Jag är ändå nöjd över att ha hunnit se dem men glad över att jag inte gjorde det med Jörgen för då skulle han ha klagat så mycket. Precious var iaf bäst av filmerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0