Med huvudet fullt av spån...

Loggade in på bloggen och hade tänkt ut vad det nu var jag skulle skriva. Surfade på lite andra bloggar och fejjan samtidigt och nu är inlägget helt borta ur skallen. Vad tusan skulle jag skriva egentligen?

Det måste ju har varit otroligt viktigt i alla fall!

Kom dock på något annat att berätta. Igår blev jag faktiskt uppringd av en rektor från en Umeåskola som undrade om jag fortfarande var intresserad av ett jobb jag sökte tidigare under sommaren! Självklart sa jag, i samma mening som jag var tvungen att säga att timingen inte var den bästa...

Har ju redan påbörjat vikariatet i Bjurholm och tror ju inte att rektorn skulle varit fullt lika positivt inställd om jag dykt upp höggravid på skolan.
- Hejsan hoppsan, ja, jag kan börja när uppsägningstiden i Bjurholm gått ut och ungefär fyra veckor fram, sen ska jag ta föräldraledigt! Näe, skulle inte tro det...

Har sökt två jobb i sommar vilket båda lett till STORA jobbchanser men som sagt, timingen har inte direkt funkat. Men jag känner mig väldigt nöjd med mig själv och tänker att det ser positivt ut inför framtiden. Förhoppningsvis kan jag fixa ett vikariat eller en anställning när jag varit föräldraledig ett  tag! Är så glad att jag investerat i mig själv och läst in svenska som andraspråk samtidigt som jag arbetet, det lär nog vara det ämnet som kan ge mig en chans till jobb i eller närmare stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0