Funderar...

Är ju sjukt less på att plugga samtidigt som jag jobbar och överlag rätt less på just kurserna inom svenska som andraspråk. Men funderar ändå på om jag ska söka en sommarkurs? Jag vet hur uttråkad jag kände mig när Jörgen jobbade både i början och i slutet av sommaren medan jag var ledig. Nog för att det var jätteskönt att bara vara hemma och slappa men då alla andra jobbade eller var bortresta var det ändå lite småtrist.

Därför funderar jag på om man kanske skulle läsa något lättsamt i sommar. Det är inga träffar utan bara it-baserade studier så en liten 7.5hp kurs kan vara kul.

I så fall blir det nog den här: Krigets historia.

"Krig har följt människan genom hela historien. Kursen syftar till att öka kunskaperna om krig som mänsklig företeelse. Under kursen studeras krigets orsaker, förutsättningar och drivkrafter, krigföringens utveckling samt krigets betydelse och konsekvenser för det civila samhället."

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag var in o kollade på kurser och såg att dom har kurser i arabiska, nätbaserad. Kan ju vara spännande :)

2010-01-26 @ 21:11:23
Postat av: Lillsnörpa

så spännande det låter, och å ambitiös du är! Det gillar jag :) /Lillsnörpa

2010-01-26 @ 22:00:38
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Oooh, arabiska! Coolt....

2010-01-27 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0