Prima liv!

Sen vi kom hem från utlandet har det varit full rulle och riktigt härliga dagar. Självklart har det ju varit strålande väder medan vi var borta men fram till idag har också vi fått njuta av svensk sommar när den är som bäst.

På torsdagen tog vi det väldigt piano. Lite strosande i stan, glass och sen hem för en rejäl genomgång av garderoben. Det fanns helt enkelt en hel del som jag inte får på mig eller som sitter helt fel numera... Men helt plötsligt hittar jag kläder i min garderob! Direkt när jag vill ha dem. Lite av ett mirakel faktiskt.

Sent på torsdagkväll fick vi hämta upp underbaraste mor på busstationen och det var så himla trevligt att hon kom till stan!

Förutom att umgås med mamma Sanna på fredagen hann jag med ett barnmorskebesök, klippning hos Carin (Gud så skönt och välbehövligt) och sedan middag på Harrys med Jörgen, mamma, syster Lotta och Kalle.

Barnmorskebesöket gick väldigt bra. Man lämnade lite olika prover, lite blodvärden och sånt kollades och för första gången så fick vi lyssna på hjärtljuden och hon mätte även magen/livmodern. Sen var man ju tvungen att väga sig också vilket ju var lite mindre roligt men enligt Jörgen måste jag sluta nojja mig så det är väl så då... ;) Tidigare tyckte jag att jag verkade gå upp för lite och nu tycker jag det är för mycket men jag antar att nojjandet hör till lite... Nu blir det lite mer regelbundna besök så om fyra veckor ska jag dit igen!

Lördagen spenderades på Nydala och tro på tusan att jag badade! Inte lika varmt som havet i Turkiet...men det funkade. Sen fick vi fara ut till Stöcke för att äta en massa gott och surra massa strunt med trevligt sällskap!

Ja, som sagt, full rulle sen vi kom hem och imorgon bär det av till byn med vyn och eventuellt till stugan i Krutsjön. Phu!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0