SD = Islamofober = Varför i hela friden vill någon rösta på SD?

Almedalsveckan pågår för fullt och givetvis är SD där och profilerar och visar upp sig. En av de som ska tala för partiet är den amerikanske islamofoben Robert Spencer. Enligt honom är islam ett hot mot västvärlden och han tror på en muslimsk lobby som försöker förstöra det västerländska samhället.

SD:s internationella sekreterare Kent Ekeroth håller med och säger att det inte rör sig om islamofobi eftersom rädslan för islam inte är obefogad...

Suck.

Internationell lobby som vill ta över och förstöra? Låter ju rätt likt tongångarna under första hälften av 1900-talet med skillnaden att då riktades det inte mot muslimer utan judar.

Missförstå mig inte. Det finns saker i islam som kan kritiseras, precis som det finns inom ALLA religioner och trosuppfattningar. Sekularismen är inte heller direkt felfri. Det har spillts många människoliv och först många krig som definitivt inte haft att göra med religion utan om makt, politik och pengar. Men det jag inte förstår, är varför vissa så otroligt lätt verkar dra allt inom islam och alla muslimer över en och samma kam. Det finns över 1,3 miljarder muslimer i världen. Det finns olika inriktningar som sunni, shia och sufism och precis som att alla kristna inte tänker på samma sätt så tänker, resonerar och handlar inte alla muslimer lika. Jag har träffat så många muslimer genom mitt arbete som sfi- och sva-lärare och majoriteten har varit fantastiskt kloka, underbara människor.

Nu är jag bara otroligt less på att folk säger att SD är det enda parti som "vågar" tala om den "misslyckade invandringen" och "hur mycket invandrare kostar". Varför vill dessa personer aldrig se de intäkter som invandringen skapar? De jobb som skapas (mina jobb till exempel), exporten och handeln som ökar? Sen är det bara naivt att påstå eller tro att SD inte är ett rasisitskt parti. Det finns otaliga exempel och bevis för det om man bara vill titta efter. Ett tydligt exempel är till exempel deras inställning att man ska undvika att adoptera barn från vad man kallar "andra kultursfärer" än de nordiska. Precis som om var ett barn föds avgör vilken kultur det kommer att ha...

Nej. Usch, fy och blä. Om SD kommer in i riksdagen kommer jag allvarligt att ifrågasätta hur folk tänker i det här landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0