~Lyckorus~

Det är väl inte direkt någon hemlighet även om jag inte gått ut med det på bloggen tidigare men för de som inte redan vet så väntar jag och Jörgen vårt första barn i november!

Idag har vi varit på ultraljud och fått se vårat underverk för första gången. Det var en helt overkligt lyckokänsla samtidigt som det kändes helt surrealistiskt att se den lille krabaten där inne.

H*n puffade, knuffade och sparkades men inte tyckte jag att jag kände något i magen! Otroligt vacker var h*n dock även om det såg ut som en liten bråkstake! :)

Vi fick veta att vår älskling ska dyka upp hos oss någon gång kring den 6/11 vilket faktiskt är några dagar tidigare än vad som var beräknat sedan förrut. Jag blev dock bara glad att hamna tidigare i november snarare än senare för jag har skämtat om att något decemberbarn vill jag inte få då i stort sett hela familjen och släkten är födda i december. Syster Sara den 20e, syster Lotta den 25 och jag själv den 30e... Sen fyller även mormor och några mostrar och kusiner år i december så jag tycker det är bra att min och Jörgens lilla krabat tänker komma i november! Plus att det ju blir lite kortare väntetid... :)

Allt såg bara bra ut enligt barnmorskan och vi fick några söta små bilder att ta hem. Har dock inte bestämt mig kring hur jag vill göra om bilder från till exempel ultraljudet och min växande mage ska publiceras här på bloggen. Känner mig lite kluven, samtidigt som man vill visa upp allt för hela världen så de kan se allt det fantastiska så känns det också privat. Det är ju en egen liten individ där inne som man ska ta hänsyn till. Tiden får utvisa hur jag gör helt enkelt!

Nu ska jag sätta mig och beundra underverket och bara njuta ett tag för mig själv!


Kommentarer
Postat av: Kicki

En blandning chihuahua och terrier kan väl inte bli annat än en ettrig liten sak ;P

2010-06-15 @ 15:55:48
Postat av: Jossan

Grattis och du vet hur glad jag är för er skull :) Förstår om du inte vill lägga ut bilder på den lill* MEN jag som inte kommer följa kurvan so to say tycker det skulle vara jätte roligt med magbilder! Du ser väl hur det känns :)

Ha iaf en toppen sommar, keep me posted på fb! Kramar

2010-06-16 @ 09:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0