Rånad!

I onsdags blev jag rånad av en trevlig karl som ändå envisades med att plåga mig i säkert 20 minuter... Ja, självklart var jag hos tandläkaren, ondskans ställföreträdare på jorden! Synd bara att min privattandläkare är så himla trevlig...

I vilket fall som helst så var det en helt vanlig rutinundersökning. Han tittade på tänderna, skrapade bort tandsten (aj som fan!) och sen polerade han tänderna. Det tog alltså kanske cirka tjugo minuter och vad ville han ha för det måntro? Jo... 950 riksdaler! Niohundrafemtio kronor! Än en gång inser jag att lärare kanske är det sämsta yrkesvalet någonsin om man vill tjäna lite pengar. I alla fall så såg allt bra ut, jag har aldrig lagat ett hål i hela mitt liv så trots att jag har rätt gula och fula tänder verkar det vara bra kvalité på dem i alla fall. Så nu dröjer det två år innan jag behöver gå dit igen!



I övrigt har jag haft ganska fullt upp i veckan. I måndags besiktade jag ju som sagt bilen, i tisdags var det ultraljud samt inskrivning på arbetsförmedlingen som gällde, i onsdags belönade jag bilen med en tvätt och städning, hämtade ut moderskapsintyget på vårdcentralen och igår var det fikadejt med några kompisar. 

Nu sitter jag och väntar in min älskade moster som är på väg till stan över dagen! Ska bli himla härligt att få umgås med henne. Lov är för himla härligt med så länge Jörgen jobbar är det faktiskt lite tråkigt ibland. Men lägenheten är välstädad och jag läser en himla massa böcker!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0