Täfteåfestivalen 2010

Igår kväll var jag, Jörgen, syster yster Lotta och Kalle ut till Täfteåfestivalen. Vi lyssnade lite på ett band från Makedonien (Bernays propaganda), slogs med lite mygg, käkade toast och frös lite så där lagom. Eller nja, jag frös nästan inte alls men lillasyrran kom i några slags korta jeansleggings så det var tur storasyster hade med sig filtar. Annars hade Lotta nog frusit ihjäl!

Lotta och Kalle frös rätt så mycket under kvällen... Och jag såg en kändis! Vem var där om inte Nils, Joel och Erik Karlssons okände bror, "Mitt i naturen Martin"! Ja, alltså han är ju inte alls släkt med dem men de är så ruggigt lika allihopa så de borde vara släkt. Jag blev helt till mig och även några andra för kändisen ställde snällt upp med några fyllegrabbar på kort. Men sen blev han nog less på alla beundrare och flyttade sig en bit bort. Jag var så sugen på att säga hej men då hade nog alla i mitt sällskap dött av pinsamhet så jag avstod... Men visst känner ni igen honom på bilderna?



Det enda bandet vi egentligen såg igår var De lyckliga kompisarna. Jag tyckte det var rätt kul men de andra var lite besvikna på att bandet inte spelade så många gamla låtar. Men visst fick man ändå höra en hel del kul.

Festivalen pågår ju ikväll också men jag är lite skeptisk till att åka ut. Man kunde inte ta bilen ända fram till kollot utan fick promenera en bit och det var ju rätt myggigt och kallt. Det band som jag är mest sugen på att se är såklart sist ut ikväll och chansen är ändå stor att man kan se dem på någon klubb i stan under sommaren eller hösten.

Men jag hade i alla fall trevligt igår!


Kommentarer
Postat av: Jossan

"Mitt i naturen Martin" ??? I know we are turning 30, men come on Lillemor...vad kollar du egentligen på? :)

Kram

2010-06-05 @ 11:04:33
Postat av: Anonym

Ha ha, jag såg att det var han på kortet redan innan jag läste vad du skrivit :) Klart du skulle hälsat och bett om en autograf till din syster ;). Du är så snygg i din nya frisyr! Längtar till du kommer hem...jag jobbar nu i helgen med sedan är jag ledig länge så när du kommer hem måste vi hitta på något kul!

2010-06-08 @ 22:14:48
Postat av: Sara

Åh, namnet försvann. Men det var ju jag, sara, som skrev förståss.

2010-06-08 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0