What to wear, what to buy?

Mitt shoppingbegär stillas inte direkt av det kommande lilla barnet som ska dyka upp här i november.

Idag var jag och Jörgen ute och gjorde det första gemensamma inköpet till knyttet. Det blev inget avancerat utan kändes mer som något vi (kanske mest jag) ville göra för att få det att kännas lite mer verkligt.

Vi har redan fått lite saker, några bebisleksaker samt en spjälsäng med tillbehör och en resespjälsäng av Jörgens syster med familj uppe i Luleå.  *♥*  Men det blir ju en hel del stora inköp här lite längre fram, som till exempel barnvagn och sånt. Ibland känns det som att det är lite av en djungel där ute med saker som bör införskaffas!

Jag har också insett att magen faktiskt har växt lite grand. Idag skulle jag ta på mig en huvjacka som jag aldrig haft problem med att ha på mig tidigare men jämarns vad tajt den satt. Det var bara att inse att det inte gick. Jeansen kan jag få på mig men inte ha knäppta för då klämmer det som attans så nu är det mest mjukisbyxor och leggings som gäller. Har börjat kika lite smått på ett par mammajeans men avskräcks lite av priserna... Än klarar jag mig med det som finns i garderoben!

I vilket fall så köpte vi ju faktiskt ett litet klädesplagg idag. Efter att ha rynkat på pannan åt allt ryschpysch, knallrosa och himmelsblått som finns därute bestämde vi oss i alla fall för en söt liten body från Polarn o Pyret.



Jo, jag vet att den är blå... Men den var så rar med den lilla elefanten och sen fanns det ett par matchande pyttesmå sockar till och då både jag och Jörgen gillade den var det bara att slå till!

Det kanske är tidigt att börja fundera på allt som bör eller ska köpas när man bara ha kommit halvvägs men med tanke på den villervalla som verkar råda ute i bebisvärlden kanske man behöver mycket tid. I vilket fall tar jag gärna emot råd av de som tycker sig veta!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har aldrig köpt ett par nya mammabrallor utan kört på tradera. Finns hur myckets om helst! :)

2010-06-19 @ 20:36:42
Postat av: En som tycks veta

Jobbigt med kläder till små bebisar som ska dras över huvudet, kan bli mycket skrik från bebisen i onödan.

2010-06-20 @ 14:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0