Tack syster yster!

Senast syster Anna-Sara var här köpte hon minsann en bok till mig som hon tyckte att jag skulle läsa. Inte tog hon någon hänsyn till att jag bara borde läsa tråkig studentlitteratur minsann! Nä, nä, istället ger hon mig en jättebra bok som nu när den är utläst skapat ett gigantiskt läslustsbehov! Jag vill bara springa iväg till biblioteket och komma hem med hela famnen full av romaner, deckare och fantasy!

I vilket fall som helst fick jag:



"Tjuvarnas stad" handlar om den unge killen Lev och desertören Kolja som har en vecka på sig att mitt under tyskarnas belägring av Leningrad, vintern 1942, hitta tolv ägg. Äggen ska användas till en bröllopstårta för en rysk överstes dotter och om Lev och Kolja lyckas med sitt uppdrag blir de inte avrättade...

Boken var riktigt, riktigt bra! Så tack syster yster!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhh kankse man får låna ;)



Du konserten på lör, är den gratis? Kram

2010-05-19 @ 09:38:07
Postat av: Anonym

Klart du får låna! Tänker du på Two White Horses? Jepp, gratis, kl 22.00 i Stadskyrkan. Kan vara hur mysigt som helst! :)

2010-05-19 @ 14:33:01
Postat av: Anonym

Vad kul att du gillade boken!! Ja, kila iväg på biblioteket det är ju nog fascinerande att bara lämna igen böckerna på det där stället :) Kram på dig!

2010-05-21 @ 03:22:48
Postat av: Tobbe

Hejsan.. Allt bra?

Välkommen in på min blogg som är Tomelillas största blogg! :D



Ha en toppendag, / Tobbe. :)

2010-05-21 @ 03:37:02
URL: http://tobbees.com
Postat av: Monica

hej, jag har också läst den boken nu. Mycket bra. Tack för tipset. Ska nu läsa "pälsjägarliv" som Anna-Sara tipsat om. Samt gå till biblioteket och kolla efter "berättelsen om Pi". Underbart med boktips. Jag irrar annars bara omkring och hittar nada. Ha de bra!

2010-07-08 @ 08:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0