Gardiner från helvetet... och nu ger jag upp.

De senaste dagarna har ju handlat om att städa, flytta och packa upp och börja ställa i ordning. Har rullat på riktigt bra tycker jag och känner mig nöjd med min insats. Men något riktigt husmorsämne kanske jag inte är.

Skulle sätta upp gardiner i sovrummet igårkväll. Började med att jag såg ut några fina panellängder som Jörgen haft sen tidigare men när jag äntligen hittat en gardinstång och sstryukt gardinerna inser jag att fönsterbrädorna är så breda/djupa att gardinerna liksom står rakt ut och inte "faller ner rakt och stiligt". Jahapp, bara att inse att i sovrummet funkar nog bara en kappa. Men vardagsrummet då? Jo, sagt och gjort, gardinerna får hamna där istället. Men eftersom det finns två olika fönster där så behlvde ju mer gardiner strykas och sättas upp. Ja, men då är det ett himla projekt att hitta några som matchar, såväl gardiner, stänger som knoppar som passar till respektiva stänger. Gah! Det tog hur lång tid som helst!

Nu hänger det i varje fall gardiner i ett rum och nu ger jag upp den här lägenheten i två nätter.

Drar på kurs med Lärarförbundet istället!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0