Presenter


Jag gnäller ju lite här i bloggen över att inte få presenter (JÖRGEN!) men jag får ju faktiskt visst presenter. I onsdags när jag hade avslutning med SFIn så fick jag en jättevacker blomma av en man från Litauen och jag fick också en chokladkaka av en annan elev från samma land. Vacker och gott! En massa lyckönskningar, kramar och löften om att ses igen gav också.

Måste bara säga att jag älskar att arbeta med invandrare/flyktingar/människor från olika kulturer. Det är verkligen så berikande och spännande. Man lär sig galet mycket om sig själv och andra. Och det är alltid kul när ens fördomar slås omkull. Som när en muslimsk man från Somalia som har haft tre fruar säger att han hoppas att jag får en dotter eftersom flickor är smartare än män! Hahahaha!

Jag kommer aldrig att förstå mig på människor, som tex de inom SD, som tror att Sverige skulle bli ett bättre land utan invandrare och dessutom värderar människor utifrån varifrån de kommer eller är födda...

Men åter till presenterna! Vår blivande lilla familj har ju fått otroligt fina små babykläder av mamma och farmor som de suttit och stickat. Så fina!





Det här är bara en bråkdel av alla fina handgjorda kläder som vi fått till knyttet och vi är så tacksamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0