"Vilodag"


Idag har man gjort lite av varje. Det är så skönt att vara ledig men då det är en ledig dag i veckan, ja förutom helgen såklart, så är det alltid en massa som ska hinnas med istället.

Men jag känner mig nöjd med dagen och än är den inte slut! Jag har fyndat julklappar och presenter till både mig själv och andra på Åkerbloms Höstrea! Sjukt värt att köpa böcker med hektopris! Ja, man väger böckerna man köper och betalar ynka 3,95:-/hg. Sweet!

Sen har jag ringt Barnens Hus och bett dem montera ihop barnvagnen så på lördag ska vi hämta ut den. Efter det har egentligen hela dagen ägnats åt att städa och tvätta. Har fått galet fina, vackra, mjuka och mysiga bebiskläder som min mamma och farmor stickat. Handtvätta tar dock lite tid har jag märkt. Sen fick vi en superfin liten overall av syster Lotta och Kalle. Så söt, vit och lurvig med små öron på!




Nu är dock i stort sett alla bebiskläder och sängkläder till spjälsängen tvättade och fräscha så nu är det verkligen väntans tider!

Ikväll funderar jag på att bege mig till Strömpilen. Har egentligen inte alls råd att köpa något överhuvudtaget (eftersom jag kommit fram till att jag är ett klantarsel och att bilar är dyra saker och något utav djävulens påfund...) MEN... jag har fortfarande inte köpt en endaste liten amningströja eller linne och det kan ju kanske behövas? Dessutom är det "tjejkväll" och alla butiker är öppna till kl 22.00 och har lite olika rabatter och erbjudande och sånt. Får se om orken räcker till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0