SD - en skam för Sverige

Blev en tidig kväll igår men en orolig natt. Kunde inte sova ordentligt och den här gången var det inte knyttets sparkar eller flera toabesök som låg bakom utan det faktum att 5,7% av de som röstat valt att rösta på ett främlingsfientligt, homofobiskt, islamofobiskt, ihåligt parti.

När ett parti har en högt uppsatt medlem, numera riksdagledamot, som säger att "med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige" att en muslim aldrig kan bli svensk och att invandringen ska stoppas med 90 procent och att invandrare som redan befinner sig i landet ska lämna det, och kommer in i Riksdagen då blir jag mörkrädd!

Jag undrar hur SD:s Kent Ekeroth ställer sig till andra religioner än islam. Ska även alla judar, buddhister, hinduister, sikher och andra religiösa utövare lämna Sverige? Kan aldrig de heller bli "svenskar"? Och de blåögda, ljushyade, ljushåriga, svenskar sedan generationer tillbaka som har konverterat till islam också tvingas lämna landet? Är inte heller de fullt ut svenska?

Nu har jag i snart tre år arbetat med flyktingar, asylsökanden, arbetskraftsinvandrare och andra människor från olika länder, med olika kulturer och religioner och det enda jag kan säga är att det är otroligt berikande! Sällan har jag mött så många starka, modiga, respektfulla, goda och tacksamma människor. Självklart en del mindre starka, modiga och respektfulla människor också men dock människor med ett lika självklart och stort värde som andra människor.

Jag är också kritisk till en del aspekter i integrationspolitiken. Långa handläggningstider inom asylärenden, okunnighet i kommuner och skolor om att ta emot och arbeta med flyktingfrågor, osäkerhet och ovilja att använda resurser till vettiga saker etc etc men... SD är inte ett parti som "bara" är kritiskt mot integrationspolitiken, de är kritiska mot invandrare i allmänhet och muslimer i synnerhet. De vill inte förbättra invandringen utan stoppa den vilket är två helt olika saker. Det är fullt möjligt att vara kritisk till integrations- och invandringspolitiken utan att vara rasist men att rösta på SD är att rösta på ett rasistisk parti!

Nej. Bevare mig och Sverige för SD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0