Elviras dop

Något sent tänkte jag skriva lite om Elviras dop. Hon döptes den 16/4 i Umeå Stadskyrka och det var även där som dopfikat hölls efteråt.

Det var så fint! När jag stod där framme kunde jag inte titta på Elvira som fanns i Jörgens famn för då började ögonen tåras på mig. Särskilt sött tyckte jag att det var att två av Elviras kusiner, Tilde och Alva, var med i ceremonin och hällde upp dopvattnet och tände dopljuset. Och det kändes bra att mina två älskade systrar nu är Elviras faddrar. Sen läste faster Veronika upp en dikt under själva ceremonin och mostrarna Anna-Sara och Lotta läste både under ceremonin och på dopfikat.

Kakor och tårta bjöds det på och för barnen hade vi en liten fiskdamm. Sen hade jag, Jörgen och Elvira ypperlig hjälp under presentöppningen då det fanns en hel drös med småtjejer som gärna hjälpte till! Elvira fick galet många och fina presenter och jag ska försöka visa upp en del av det på bloggen senare.

Jag är så glad över att så många kunde komma och det var så roligt att se både familj, släkt och vänner! Men det kändes som att man pratade lite med många men inte hann med att prata ordentligt med någon.

Kära mor filmade när vi var i kyrkan och jag filmade lite, lite när vi var på dopfikat men tyvärr har vi väldigt få foton från dopet så ni som var där och eventuellt fotade något får hemskt gärna maila lite bilder.



Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Ni var så fina, framför allt lilla Elvira som charmade allihop :)

2011-05-01 @ 22:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0