Studera igen?

Har kastat in en ansökan till Umeå Universitet för att läsa Svenska som andraspråk C. Tänker nog försöka gå den samtidigt som jag är hemma med lillan så vi får väl se hur det går.

Varför? Ja, egentligen är jag inte jättesugen på just den kursen men om jag i framtiden vill undervisa på högstadiet och gymnasiet måste jag läsa c-kursen. Annars får jag ingen behörighet och lärarlegitimation i det ämnet. Och vill jag kunna sätta betyg och bli fastanställd måste jag ha lärarlegitimationen innan 2015.

Har pratat med universitetet och det är inte alltför många tillfällen man måste vara på plats så då kan Jörgen vara hemma de dagarna med Elvira (alt. att jag tar med henne dit om det funkar). Sen är ju halva kursen uppsatsskrivande och det gör man ju hemma.

Det borde gå, särskilt om man kommer ihåg att det ju bara rör sig om 20 veckor. 20 veckors plugg igen och sen kanske jag är klar för sista gången?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0