Galet hemskt!


Kvällen jag började få värkar visade SVT dokumentären The Cove som handlar om delfinslakt i Japan. Tårarna rann ner för kinderna på mig över hur hemskt det var (samtidigt som jag inbillade mig att värkarna nog bara var förvärkar som skulle gå över snart).

Japan har sedan dess lovat att delfinslakten skulle förbättras så att djuren inte lider utan dör snabbt men den här videon visar något helt annat... Delfinerna spetsas i nacken med ett vasst föremål, sen pluggas en träpinne in i hålet för att vattnet inte ska bli så blodfärgat och eftersom delfinerna fortfarande lever så trycker man ner dem under ytan så de drunknar!



Jag kan ibland känna mig lite som en hycklare när jag upprörs över sånt här med tanke på att jag ju äter kött och tycker att ett par snygga skinnstövlar är riktigt fint men om djur ska dödas anser jag ändå att det ska göras så snabbt och smärtfritt som möjligt!

Kommentarer
Postat av: moa

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/24/halalslakt-sa-gar-det-till/



Jag tycker det är okej att äta kött. Det som inte är okej är sättet de utför slakten på. Djuren ska slippa lidandet,stressen och dö snabbt. Man får nog skaffa sig några egna djur så man vet att de fått ha det bra :)

2011-02-09 @ 10:27:49
URL: http://moalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0