Tröttast vinner?


Sömn är verkligen knepigt. Särskilt när man får lite för lite av varan. Idag vaknade jag helt övertygad om att Elvira ändå sovit bra. Hon knoppade in kring halv tio i vagnen men vaknade flera gånger så då fick hon somna om på pappas bröst framför tvn. Kockan elva gick Jörgen tills sängs i barnrummet och då Elvira skulle sova med mig ville det sig inte. Istället blev det magont men vi härdade ut till omkring midnatt. Då tog jag en chansning och vi lade oss i sängen för att amma.

Och det är nu det börjar bli lite knepigt. Som jag minns det så somnade vi gott efter matstunden och sov till klockan halv åtta. Ja, visserligen vaknade vi till kring två och fyra men efter lite snuttande som somnade vi om. Men hör och häpna. Enligt Jörgen så vaknade Elvira kring två och skrek och var olycklig. Han skulle alltså ha gått upp då och burit henne tills hon blev lugn och tyst igen men det har jag överhuvudtaget INGET MINNE OM.

Så frågan är: vem minns egentligen rätt? Var det en lugn natt eller var det en tung natt? Fast egentligen har det ingen större betydelse. Eftersom jag då rakt inte minns om hon vaknade och skrek så är min inställning: vi har sovit bra!



Bjussar på en bild av Babyrogungan som vi blev tipsade om av BVC. Den har vi hyrt i en månad för 240 riksdaler och medan jag tycker den funkar ok så dömer Jörgen ut den totalt... Men nog har hon sovit några timmar i den iaf.

Kommentarer
Postat av: Sailaway

Jobbigt de där med sömn och småbarnsår!

Nu börjar mina bli ganska stora, den äldsta 16 och den yngsta fyller 7 i år..(sen några däremellan)

Tycker jag är tröttare än någonsin just nu.. Undrar hur man överlevde småbarnsåren med ;)

Ha en bra dag!

2011-01-19 @ 07:49:37
URL: http://sailaway.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0