Mångfaldsforum

Idag och imorgon har jag den finfina möjligheten att delta och närvara på Mångfaldsforum i Umeå. Jag har fått och ska lyssna på ett flertal spännande och inspirerande föreläsare.

Idag kickade morgonen igång med Leo Razzak, social entrepenör, som snackade om sin bakgrund, sina erfarenheter och som ville delge sina tankar med oss i publiken. Oj, vilken talare! Ibland hamnar man på föreläsningar och annat där den som talar verkligen inte är någon retoriker eller underhållare men Razzak var verkligen både tankeväckande och lätt att lyssna på.

Här kan du läsa mer om Leo och här kan du läsa om han och hans familjs projekt Banglabarn.

http://www.leorazzak.com/wp-content/uploads/2011/11/leorazzak.com1_.jpg

Dagens andre talare var Jonas Helgesson. Han är föreläsare, författare och stand upkomiker och har skrivit böcker som Grabben i kuvösen bredvid och Ett cp-bra liv. Åh så glad jag är att jag har fått lyssna till honom! Underbart men kort var det och så många tankar som väcktes hos mig. Det var roligt men också allvarligt och ibland fastnade skrattet i halsen.

http://www.jonashelgesson.se/images/Pressbilder%20large/jonas_helgesson_boxar2011.JPG

Här hittar ni Helgessons egen sida och kan läsa mer. Jag säger bara, om ni får chansen att lyssna till honom någon gång, MISSA DEN INTE!

Själv ska jag se till att låna hans böcker snarast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0