Jaha.

Ingen friluftsdag blev det. Klockan 23 igår kväll fick man höra det så det blev vanlig skoldag idag. Nåja, vanlig och vanlig, vi såg film och sen hade vi lite, lite svenska.

Och idag fick jag en påskpresent! En väldigt färgglad tupp som en av elever gjort på träslöjden. Bild på den kommer kanske imorgon, måste få honom att signera den. Sen ska den nog få vara dekoration i stugan. Är ju alltid där på påsk så det blir som en rolig sak att ta fram då man är där. Då glömmer jag aldrig min lilla dansande burmes oavsett var han tar vägen sen i livet!

Har varit på traditionsenlig tisdagsmiddag i byn med vyn idag. Farmors köttbullar, Svennes enbärsdricka och krusbärsmarmeladfyllda muffins med grädde stod på menyn. Himlarns gott! Sen avhandlades ju diverse olika samtalsämnen där högt och lågt blandades hej vilt. Med tanke på mitt förra inlägg ska jag också nämna att jag är tacksam över att ha en familj där man faktiskt tar sig tid att PRATA med varandra och diskutera. Tror inte jag hade blivit hälften av den människa som jag är idag om inte min familj varit (och är) så underbar.

Nu längtar jag mest till stugan, lugnet, tystnaden, påskgodiset och deckarna jag ska läsa.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0