Flitigt som en myra...

känner jag mig inte riktigt som men lite vettigt har man i alla fall gjort idag. Såsom arbetat vilket innebär att ha lektioner med möjliga och omöjliga elever, kopiera, fixa och trixa, maila politiker, boka tolktider, författa en mall till utvecklingssamtal, rätta en massa papper och försöka förhindra drunkningsolyckor på badet.

Dessutom har jag lyckats göra mig själv 30.000 kronor rikare/fattigare eftersom jag fixat en lån inför bilköpet som SKA SKE SÅ SNART SOM MÖJLIGT. Så om ni känner till en bra, liten bil i tjugo till trettiotusenkronors klassen kan ni ju tipsa mig. Det jag letar efter är: inte äldre än 10 år, inte mer än 15 000 mil, liten men helst 5-dörrars. Exempelvis Renault Clio, Skoda Fabia, Polo, Golf. Eller något åt det hållet.

Och ikväll har jag slitit mitt hår över kursen i språktypologi. Den kan med ett ord sammanfattas så här: Extremtjävlaöverjävligtsvårdryg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0