Syster yster Sara: Jag bjuder på den här...

Lärarinna bets ihjäl av vargar

Skolfröken Candice Berner, 32, var ute och joggade.
Då bets hon ihjäl av en vargflock.
Nu jagas rovdjuren av myndigheterna – som ska avliva dem.
---
Händelsen har satt skräck i byborna i Chignik Lake, Alaska, som nu skjutsar sina barn till skolan och patrullerar med laddade vapen.
---
Men Berners far hyser inte agg mot vargar.
– De gjorde bara vad vargar gör, säger han.
Mellan 7 700 och 11 200 vargar lever i Alaska. Dödsfallet är det första kända orsakat av varg i delstaten och har lett till stor debatt bland Alaska­borna, där ena sidan anser att lagarna inte skyddar invånarna tillräckligt.

Källa: aftonbladet.se

Det är ju inte direkt en hemlighet att jag och min familj inte alltid har samma åsikt om till exempel vargen och vargjakt. Självklart är det en tragedi att någon dör men som hennes far menade kan man ju inte hata ett djur för att det är just ett djur. Vargen attackerar ju inte människor, hundar, ren eller älgar för att vara ondskefull eller jävlig, den följer helt enkelt sin instinkt. Självklart bör de här vargarna avlivas om man får tag i dem men jag står fortfarande för att Sverige bör ha en vargstam. Att få en hund, eller Gud förbjude ett barn, vargdödat vore fruktansvärt men om vi ska förbjuda eller utrota allt som kan vara farligt för oss blir det inte mycket kvar av livet...


Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Du får läsa vad jag skrivit angående varg i sverige igen. Jag vill också att vi ska ha en vargstam i sverige och jag är inte för att vargen ska utrotas. Som jag skrev i mitt inlägg om vargjakt så tycker jag att det är ett vackert och fascinerande djur. Och självklart förstår jag att de inte dödar för att de är "ondskefulla" utan för att de är vad de är, vargar. Men jag tycker inte att vi bör ha en så stor stam som många av dessa allvetande stadsbor som vistas så mycket och ofta i våra svenska skogar tycker. För då kan du bland annat glömma ditt älgkött och vi som jagar kan glömma vår jaktliga kultur med löshundsjakt :P

2010-03-14 @ 22:53:24
Postat av: Lillemor

Hahaha! Syster yster, jag RETAS ju med dig.... ;)

Vet att du är vis och klok, men en del som kommenterar på din blogg verkar ju antingen vara rabiata jägarhatare ELLER rabiata varghatare....



:P

2010-03-15 @ 08:43:40
Postat av: Anna-Sara

Ja, det kan jag hålla med om. Men jag kan nog inte påstå att den ena sidan är bättre än den andra...men jag har i alla fall inte skickat hotbrev till någon :)

2010-03-16 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0