Jag -ett under av effektivitet!

Har nu pratat med a-kassan och skickat iväg ett mail till Ams kundtjänst.

Fick nämligen veta efter att ha pratat med en handläggare på a-kassan att det bästa för mig är INTE att direkt när mitt vikariat går ut i juni anmäla mig som arbetslös. Istället ska jag vänta till den 18 augusti för då har det gått 366 dagar sedan jag senast fick ersättning. Vilket i sin tur innebär att de räknar mig som "ny" och då kommer att avgöra min dagpenning utifrån det jag har arbetat och tjänat ihop det senaste året. Vilket då betyder att jag får en högre ersättning än de enorma 347kr/dag som jag har sen tidigare... Eftersom jag får ferielön från kommunen under sommaren då jag arbetat ett helt läsår som lärare så klarar jag mig utan ersättning under sommaren (plus att man inte kan få a-kassa när man har ferielön).

Enda smolket i bägare är om Ams skulle börja grina eftersom jag inte anmäler mig som arbetslös direkt när vikariatet går ut vilket jag nu mailat och frå¨gat kundtjänsten om (prövade faktiskt att ringa med 14 minuters väntetid kändes inte lockande).

Herregud vad jag får saker gjort idag!
Wallah!


P.s. jo jag vet att det här är ett jättetråkigt inlägg men om jag skriver ned det här så kommer jag ju ihåg det till senare och behöver inte ringa runt igen...

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja men vad skönt att höra att du också tycker det! Jonas tycker nämligen inte det :)



2009-04-15 @ 13:54:35
URL: http://fiabergqvist.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0