Kommer ni ihåg?

När jag var liten drack vi i stort sett aldrig läsk (eller saft för den delen). Vi växte upp på mjölk och oboy men vid särskilda tillfällen som jul och påsk hade vi dricka hemma. Ett undantag från mjölkdieten var dock när vi var ute med skotrarna för då fick vi ibland varsin drickaflaska. Favoriten var då:

FANTOMENLÄSK!

Den var knallblå och när man druckit ur den kunde man läsa ett meddelande/citat från Fantomen eller Guran på insidan av etiketten. Har försökt hitta en bild på den men nix pix, det gick inte att få fram.


Vilka fler än mig kommer ihåg den?


Kommentarer
Postat av: Jannice

nope... men däremot minns jag Batman-drickan. Jag tror att den bara fanns på burk, och smakade Fanta. Min favoritdricka var iaf krusbär, cidern är inte i närheten lika god, men den var tydligt inte så nyttig (färgämnet)så den tog de bort...

2009-08-10 @ 12:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0