Upp till kamp!

Fick en förfrågan igår som jag tackade ja till. Vet inte riktigt hur tiden ska räcka till men förhoppningsvis tar mitt uppdrag inte många minuter i anspråk varje månad. Jag har nämligen blivit suppleang i Lärarförbundets lokalavdelning här i Vilhelmina. Och ja, jag erkänner, jag förstod inte vad suppleang var när jag först fick frågan... 

Uppenbarligen ska jag fungera som stand-in ifall någon i styrelsen inte kan komma på fackförbundets möten (som hålls nån gång då och då) eftersom styrelsen måste var fulltalig för att vara beslutsfattande. Så därför ska man också hålla lite koll på läget om vad som diskuteras just nu inom facket.

Kan ju se bra ut på cv:et plus att det ger ökade möjligheter att lära känna och kunna bevaka ens rättigheter. Jag tror på facket!

Så nu blir det plakat-bärande, demonstrationståg och hela fadderullan! Eller så kanske jag bara går på nåt möte då och då och dricker kaffe... :)



Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Du är utmanad (igen)! Gu vad trist att du åker till stan istället för att ha riktigt sportlov här hemma med mig!

2009-02-26 @ 14:22:37
URL: http://jagarjantan.blogg.se/
Postat av: Kusin Bea

Hej Hej Lillemor! =) Hoppas att allt e bra med dej! Men jag undrar en liten sak också, vad tycker du om min nya bloggdesign/bild, den med rosa hav och ön med solnedgång?



Kramar Kusin Bea

2009-02-28 @ 11:25:49
URL: http://bealovehorses.blogg.se/
Postat av: Bea

Du är utmanad Lillemor! Kolla in inlägget "Tidsfördrift" =)

2009-02-28 @ 12:27:23
URL: http://bealovehorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0