Har ju glömt att berätta...

För några veckor sen när jag körde ut till Bjurholm på väg till jobbet var jag med om något lustigt. Hade precis passerat Bjurholms Kommun-skylten och som kanske de flesta vet betyder bjur bäver precis som castor (som i Castorskolan) är latin för bäver.

Och vad ser jag när jag kommer körande? Jo, ett konstigt djur som lufsar fram i sakta mak över vägen. Jag blir något konfunderad för det var för litet för att vara en björn, för stort för att vara en råtta, för brunt och rörde sig för sakta och konstigt för att vara en räv och när jag kommer närmare så inser jag ju att jo...det är en bäver!

Jag höll på att skratta ihjäl mig, dels har jag aldrig sett en levande bäver förut och den såg minst sagt knepig ut där den lufsade fram!

Men något passande då jag ändå befann mig i bäverkommunen nr 1!


Kommentarer
Postat av: mamma

Måste ha varit en kul syn och se bävern vanka fram över vägen..!

2010-06-03 @ 20:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0