En ahaupplevelse

Jag slötittade på American Inventor igår kväll (ett program där folk visar upp sina uppfinningar och om de fyra i panelen gillar det de visar upp kan de vinna ganska så mycket pengar) och såg en man som hade en särskild uppfinning.

Det roliga var att han hade uppfunnit exakt en sån sak som jag bara för några veckor sen reflekterade över att det borde finnas!

Han hade konstruerat ett slags "galler" som passade till djupa ugnsplåtar som man gör exempelvis snoddaskakor, ugnspannkaka och annat i.  Eftersom jag är lite pedantisk, gärna vill ha saker i ordning och även gärna vill att saker ska gå snabbt och enkelt skulle jag gärna ha ett sånt galler hemma.

När vad man än bakat eller gräddat är klart tar man bara ut plåten, trycker ner gallret och vips har man fina, exakt lika stora bitar/rutor!
 
Hans galler var stort eftersom han tänkte sig att det skulle marknadsföras till skolor, bagerier, armékök och fängelser etc men det skulle ju också kunna göras i ett mindre format och funka för vardagshemmet.

Jätteonödig pryl men ändå smart i sin enkelhet!


Kommentarer
Postat av: Monica

Det var en fantastisk idé som jag inte visste att jag behövde men nu förstår att jag nog MÅSTE ha.

Kan aldrig få samma storlek på mina kakor!! För övrigt, visst är det ofta så att när man precis kommit på en revolutionerande nyhet så visar det sig att det precis nyss blivit uppfunnet. Märkligt.

2009-08-04 @ 15:27:08
Postat av: Lillemor

Att det är en bra idé! Så snabbt, enkelt och perfekt! Och mycket märkligt att uppfinningar aldrig är ens egna... ;)

2009-08-04 @ 17:41:09
URL: http://lillemoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0