Suck.

Jaha. Då tänkte man vara flitig och plugga lite. Men givetvis ska det laddas hem något slags program/fil för att kunna använda fonetisk skrift i word om man vill lämna in uppgiften via nätet. Och lyckas man inte med det måste man posta den, med vanlig post! Jag menar...hur i hela friden tänker läraren!

Och förresten...när i hela fridens dagar ska jag ha nytta av att kunna:

Transkibera meningen "Sju kyrkor finns i Ångered" med fonetisk skrift ord för ord.

Det övergår mitt förstånd!

22 mars. Den 22 mars är fonetikkursen över. Förutsatt såklart att jag:

*Lyckas ta mig i kragen och läsa det som måste läsas.
*Förstår det jag läser.
*Klarar av uppgifterna jag måste göra.

Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å ibland känner jag mig lite elak...

Jag funderar inte så mkt över dina pluggproblem eftersom jag vet att jag har dom smartaste systrarna i hela världen, som fixar allt...

2009-01-19 @ 21:14:18
Postat av: Lillemor

Gulla dig! Men du vet, det är inte riktigt plugg om man inte får gnälla över det... :)

2009-01-19 @ 22:09:29
URL: http://lillemoran.blogg.se/
Postat av: Anna-Sara

Himla kul att du börjat blogga!

Och du, när du är klar med fonetikkursen kanske du kan tipsa mig om hur man ska uttala cd-skiva och stjärna med rätt s-ljud!

2009-01-20 @ 19:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0