Rött hav under röd himmel



Inatt klockan halv två läste jag ut fortsättningen på Scott Lynch serie om Gentlemannarövarna. Så himla bra! Ibland när jag läser ut en bok känns det lite tomt, som om att man inte riktigt vet vad man ska göra härnäst. Jag vill ju veta hur det går! Jag vill fortsätta drömma mig iväg till den där världen med varghajar, pirater, tjuvar, intriger, slagsmål och allt annat spännande.

Problemet med fantasy är att det är så sällan en handling sträcker sig bara över en bok, i den här serien är iaf böckerna uppbyggda på så sätt att de har en viss intrig som ändå klaras upp under boken vilket är bra men själva huvudstoryn som rör karaktärerna i boken sträcker sig över en serie med sju böcker. Vilka självklart inte är färdigskrivna än vilket innebär år av väntan på nästa bok. *suck*  Det värsta är ändå när författarna har oförskämdheten att dö innan de avslutat sina serier... Men Lynch är ung så vi håller tummarna för honom!

Vill ni läsa riktigt bra fantasy i sommar så satsa på de här böckerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0