En riktig tårdrypande film

Lånade två filmer på biblioteket förra veckan varav jag bara hunnit se en än. Men den var för himmelens ledsam, inte tråkig men sorglig så det sjöng om det.



"Kärlekens slöja" från 2007 bygger på romanen Den brokiga vävnaden av W. Somerset Maugham. Filmen utspelas under 1920-talet och handlar om ett ungt par som gifter sig och flyttar till Shanghai. Därifrån flyttar de på grund av olika omständigheter ut till en by där koleran härjar...


Kan säga att en del tårar trillade nerför kinderna när jag såg den här filmen men sen är jag ju blödigare än de flesta. Vill man se en lugn, gripande och sorglig film rekommenderar jag den här.



Kommentarer
Postat av: Jossan

Har precis just nu gatt pa tv har, iof 2 gangen vi sag den, men gissa om tararna borjade rinna ;)Haller med dig, den ar bra underbar! Kram

2009-06-13 @ 19:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0